Перейти до основного вмісту

Конспект уроку: "Кутова перспектива" 7 клас

Конспект уроку 
на тему:
"Кутова перспектива"
7 клас



Урок 4                                                               Дата___________ (7 клас)

Кутова перспектива
Композиція «Сільський будинок»
Мета:
· поглибити знання учнів про архітектуру, ознайомити учнів із виражальними засобами архітектури, поглибити знання про закони лінійної перспективи, навчити учнів зображати будинок під кутом враховуючи закони лінійної перспективи;
· розвивати практичні навички зображення будинку за допомогою лінійної перспективи, розвивати образно-просторове мислення, фантазію та уяву;
· виховувати естетичний смак.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки із зображенням будинків.

ХІД УРОКУ

           І. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
Ви вже вмієте малювати фронтальний будинок за допомогою законів лінійної перспективи. А на сьогоднішньому уроці навчитесь малювати ще й будинок під кутом.
           ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Для того, щоб продовжити роботу нам слід повторити та узагальнити вивчений матеріал.
· Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
· Що таке архітектура?
· Для чого необхідна перспектива?


ІІІ. Виклад нового матеріалу.
Архітектура (або зодчество) – це система будівель і споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей. Кожна будівля має своє конкретне призначення для життя, праці, відпочинку, навчання, тощо.
Створюючи проект будинку архітектор з різних точок зору зображує будинок. Це і вид зверху, і фронтальне зображення сторін будинку, і зображення будинку під кутом.
Ви вже можете зобразити фронтальний будинок, а зараз дізнаєтесь як зображувати будинок під кутом:
1.                     Малюємо лінію горизонту
2.                     Намічаємо дві точки сходження
3.                     Малюємо лінією висоту будинку (ребро ближчого кута будинку)
4.                     Від верхньої і нижньої частини лінії проводимо лінії в дві точки сходу, таким чином отримуємо ще чотири лінії
5.                     Намічаємо, де буде закінчуватися бокові частини будинку, провівши дві вертикальні лінії в межах тих ліній, що йдуть до точки сходження
6.                     Від верхньої і нижньої частини отриманих ліній проводимо лінії в дві точки сходу
Таким чином виходить зображення будинку під кутом. 
Пояснення, як домалювати двері, вікна, дах та деталі.
Зверніть увагу на те, що вікна знаходяться на одному рівні. І для того, щоб їх намалювати нам не потрібно малювати кожне вікно окремо. Спочатку необхідно намітити верх і низ вікна – це дві лінії, які йдуть у точку сходження. А вже потім намічаємо бокові частини вікон вертикальними лініями. Якщо вікон багато, то зверніть увагу, що чим далі від нас вікна, тим вони здаються меншими і відповідно ближче один до одного.
Також враховуйте закони композиції. Будинок не повинен бути занадто малий. Хоча можна і домалювати навколо будинку пейзаж, але акцент все одно повинен зберігатись на будинку. І будинок не повинен бути занадто великим, щоб йому не було «тісно» у форматі. Також розміщення будинку не повинно бути в стороні, або починатись із самого низу аркуша паперу.
І самостійно вибираєте вертикальний або горизонтальний формат. Враховуючи ширину або висоту формату. Ви знаєте, якщо будинок широкий необхідний горизонтальний формат, якщо високий – вертикальний.
Починаємо малюнок із лінії горизонту і намічаємо точку сходження. Потім намічаємо легенько олівцем висоту будинку, малюємо бічні сторони враховуючи закони перспективи. Потім намічаємо дах, двері і вікна. Коли основна композиція намічена і все розміщено правильно, вимальовуємо деталі і витираємо лінії побудови. За бажанням можна розфарбувати малюнок.
IV. Постановка навчального завдання.
Намалювати будинок під кутом враховуючи лінійну перспективу, закони композиції та етапи побудови
V. Керування практичною діяльністю учнів.
VI. Аналіз дитячих робіт.
VII. Підведення підсумків уроків.
- Діти, скажіть, будь ласка, що таке архітектура?
- Які етапи побудови будинку під кутом?
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
IX. Прибирання робочого місця.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Шаблони для витинанки

Шаблони для витинанки Витинанки Віктора Співака

Факультатив "Прекрасне довкола нас. 5-7 класи"

«ПРЕКРАСНЕ ДОВКОЛА НАС. 5-7 КЛАСИ» (навчальна програма факультативного курсу з образотворчого мистецтва) Автор: Добей Ганна Миколаївна «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних   закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням   комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОН молоді та спорту України   (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Мета курсу – полягає в особистісному естетичному розвитку учнів, формуванні художньо-творчої свідомості, засвоєнні та поглибленні знань художньо–образними засобами мистецтва; вмінні учнів самостійно розв’язувати творчі завдання, поглиблювати знання про мистецтво малюнка, живопису, властивостей кольору, декоративного мистецтва, народного мистецтва рідного краю, звичаїв, обрядів.   Програма складається з трьох розділів – малюнок, живопис, декоративне мистецтво.   І. Розділ «Малюнок».   Передбачає розвиток образно

Конспект уроку: "Екстер'єр" 7 клас

Конспект уроку  на тему: "Екстер'єр" 7 клас Урок 5                                                                Дата___________ (7 клас) Екстер’єр та його характеристика Композиція «Магазин» Мета : · поглибити знання про закони лінійної перспективи, ознайомити учнів із особливостями зображення стилю, навчити учнів зображати екстер’єр за законами лінійної перспективи, навчити учнів зображати екстер’єр враховуючи функційне призначення споруди, навчити учнів зображати екстер’єр враховуючи стиль ; · розвивати практичні навички зображення будинку за допомогою лінійної перспективи, розвивати образно - просторове мислення, фантазію та уяву ; · виховувати естетичний смак. Тип уроку : комбінований . Обладнання : малюнки із зображенням перспективи . ХІД УРОКУ            І. Організація уваги учнів , оголошення теми та мети уроку На минулих уроках ми навчились за законами лінійної перспективи створювали будинки. На сьогод