Перейти до основного вмісту

Про автора

Орлова Анна Вікторівна
Вчитель образотворчого мистецтва

Освіта: 
Кіровоградський державний педагогічний університет 
імені Володимира Винниченка, 2012. Факультет: мистецький.


Друга освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2016. Факультет: фізична культура. 
Очні курси підвищення кваліфікації:
- учителів образотворчого мистецтва, художньої культури та керівників гуртків образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва навчальних закладів, 2017 р.;
- учителів, які викладають основи здоров’я, безпеку життєдіяльності та впроваджують здров’язбережні превентивні проєкти в закладах загальної середньої освіти, 2019 р.
Онлайн-курси:
- на порталі превентивної освіти «Вчимося жити разом», 2017 (https://cutt.ly/ur1xmrt ); «Основи здоров’язбережної компетентності», 2018 (https://cutt.ly/Ir1xWeK );
- на сайті Prometheus «Критичне мислення для освітян», 2018 (https://cutt.ly/gr1xVPI ); «Навчаємось вчитись: «Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів», 2019 (https://cutt.ly/Ur1xIvL ); «Медіаграмотність для освітян», 2019 (https://cutt.ly/yr1xF28 ); «Освітні інструменти критичного мислення», 2019 (https://cutt.ly/Hr1xZdI ); «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти», 2019 (https://cutt.ly/Sr1xMse );
- на сайті ВУМ online «Цифрова безпека та комунікації в онлайні», 2019 (https://cutt.ly/Ur1x6xm );
- на сайті EdEra «Недискримінаційний підхід у навчанні», 2019 (https://cutt.ly/mr1cbSA ); «Домедична допомога», 2019 (https://cutt.ly/nr1cx3E );
- на порталі Дія «Цифрові навички для вчителів», 2020 (https://cutt.ly/nr1cZ9w ).
Конкурси:
- на сайті На урок конкурс розробок «Вчительська десятка» щомісяця;
- на сайті На урок конкурс розробок «Класні керівники – супергерої».


Урок образотворчого мистецтва спрямовую на виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх здібностей, інтересів, естетичних ідеалів, критичного мислення, умінь сприймати, інтерпретувати й оцінювати твори мистецтва й художні явища, стимулюю здатність учнів до художньо-творчого самовираження.
Моєю педагогічною проблемою є «Розвиток і самореалізація особистості через творчу художню діяльність». З метою її реалізації використовую:
1.                     Художньо-педагогічні технології. А саме: проблемно-евристичні  (незакінчене речення, створення проблемних ситуацій, завдання на виявлення прихованих помилок: «Що зайве?», «Знайди помилку!»); ігрові (пантоміма, інсценізація, інтелектуальні ігри: вікторина, артквест); інтегративні (завдання інтегративного типу: «Намалюй ілюстрацію до літературного твору», «Оживи» картину за допомогою жестів, рухів», «Розіграй уявний діалог за сюжетом картини»); інформаційно-комунікаційні (комп’ютер, проєктор, графічний планшет завжди є «помічниками» на моєму уроці: перегляд репродукцій картин, відеороликів, презентацій, робота в «learningapps», виконання завдань через QR-код, створення зображення за допомогою графічного планшету).
2.                     Традиційні та активні методи навчання: словесні методи (розповідь, пояснення, бесіда, інструктаж) з метою пояснення нового матеріалу; наочні (ілюстрація, демонстрація, спостереження) спрямовані на сприймання учнями творів мистецтва та явищ природи; практичні (підготовчі вправи, практична робота) для розвитку умінь та навичок; метод проєктів з метою реалізації громадських мистецьких проєктів та естетизації середовища (наприклад, благодійний проєкт «Подаруй дитині радість – ляльковий будинок» – учні створювали ляльковий будинок, який подарували дитячому відділенню районної лікарні); інтерактивні методи («Коло ідей», «Мікрофон», «Дискусія», «Асоціації. Побудова асоціативного куща»); когнітивні методи (перевтілення, евристичне спостереження).
Демонструю учням власні вироби та картини: академічний малюнок та живопис (графічні роботи, олійний та акварельний живопис), декоративно-ужиткове мистецтво (батік, писанки, петриківський розпис, вишиванка); за жанрами образотворчого мистецтва: портрет, натюрморт, пейзаж, анімалістичний жанр. Це дає можливість надихнути учнів на творчість.
Виготовляючи рухливу наочність, навчаю учнів правильно бачити форму, розуміти і зображувати її на площині такою, якою вона є. Також наочність допомагає розвивати в дітей спостережливість, уміння композиційно правильно розміщувати предмети на малюнку, порівнювати частини предмета і самі предмети один з одним, знаходити їх характерні особливості, послідовно здійснювати роботу.
3.                     Різні форми організації діяльності учнів: індивідуальна робота, парна, групова, колективна.
Індивідуальну форму роботи використовую для створення сприятливих умов розвитку потреб та інтересів учнів, налаштування на творчу діяльність, а також для реалізації особистісно орієнтованого підходу.
Ключова мета групової та парної роботи – розвиток мислення учнів, комунікативних здібностей, предметних мистецьких компетентностей. А фронтальної та колективної – сприяти формуванню та розвитку цінносних орієнтацій.
4.                     Різноманітні прийоми, що використовуються під час реалізації того чи іншого методу. Так, наприклад, на початку уроку застосовую прийом «Так або ні», «Три питання», під час пояснення нового матеріалу «Знайди помилку», «Знайди зайве», «Артшпаргалки», «Вірю-не вірю», у кінці уроку «Відкритий мікрофон», «Резюме» тощо.
Серед нетрадиційних типів уроку використовую урок-подорож, артквест, вихід на пленер.
Використання вказаних вище технологій, методів, прийомів, форм роботи та типів уроків дає можливість розвивати в учнів предметні мистецькі компетентності, міжпредметні естетичні компетентності та ключові компетентності.
Керуючись методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу з образотворчого мистецтва, приділяю увагу наскрізним змістовим лініям:
«Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізовую на уроках, спрямовуючи увагу учнів на самоцінність природи, гармонію і красу світу, осмислення оптимальних стратегій взаємодії людини і природи та пошук шляхів вирішення екологічних проблем.
«Громадянська відповідальність» – вивчаючи українське народне мистецтво та досягнення українських митців, що сприяє вихованню поваги до своєї культури і традицій, Батьківщини, усвідомлення власної значущості.
«Безпека і здоров’я» – під час висловлювання учнями власних вражень, почуттів, отриманих від сприймання та творення мистецтва.
«Підприємливість та фінансова грамотність» – формуючи вміння працювати в команді, мотивацію брати участь у культурно-мистецьких проєктах, створюючи нові мистецькі продукти.
Результат роботи вчителя – це досягнення його учнів, їх перемоги та результат дитячої діяльності. Мої вихованці неодноразово доводили, що предмет «Образотворче мистецтво» дає їм можливість для самореалізації та відчуття власної значущості. Вони мали можливість стати учасниками підготовки та проведення Дня міста, міжнародної акції «Ніч музеїв», оформлення дизайну школи. Самостійно проводили майстер-класи з «Боді-пеінтінгу», флешмоби, були активними учасниками конкурсів «Охорона праці очима дітей», «Подаруй дитині мрію», «Мій рідний край! Моя земля!».
Отже, як сказав, Г.Альтшуллер: «Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися», – що й робимо ми з дітьми на кожному уроці.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Шаблони для витинанки

Шаблони для витинанки Витинанки Віктора Співака

Факультатив "Прекрасне довкола нас. 5-7 класи"

«ПРЕКРАСНЕ ДОВКОЛА НАС. 5-7 КЛАСИ» (навчальна програма факультативного курсу з образотворчого мистецтва) Автор: Добей Ганна Миколаївна «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних   закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням   комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОН молоді та спорту України   (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Мета курсу – полягає в особистісному естетичному розвитку учнів, формуванні художньо-творчої свідомості, засвоєнні та поглибленні знань художньо–образними засобами мистецтва; вмінні учнів самостійно розв’язувати творчі завдання, поглиблювати знання про мистецтво малюнка, живопису, властивостей кольору, декоративного мистецтва, народного мистецтва рідного краю, звичаїв, обрядів.   Програма складається з трьох розділів – малюнок, живопис, декоративне мистецтво.   І. Розділ «Малюнок».   Передбачає розвиток образно

Конспект уроку: "Екстер'єр" 7 клас

Конспект уроку  на тему: "Екстер'єр" 7 клас Урок 5                                                                Дата___________ (7 клас) Екстер’єр та його характеристика Композиція «Магазин» Мета : · поглибити знання про закони лінійної перспективи, ознайомити учнів із особливостями зображення стилю, навчити учнів зображати екстер’єр за законами лінійної перспективи, навчити учнів зображати екстер’єр враховуючи функційне призначення споруди, навчити учнів зображати екстер’єр враховуючи стиль ; · розвивати практичні навички зображення будинку за допомогою лінійної перспективи, розвивати образно - просторове мислення, фантазію та уяву ; · виховувати естетичний смак. Тип уроку : комбінований . Обладнання : малюнки із зображенням перспективи . ХІД УРОКУ            І. Організація уваги учнів , оголошення теми та мети уроку На минулих уроках ми навчились за законами лінійної перспективи створювали будинки. На сьогод