Перейти до основного вмісту

Конспект уроку: "Шрифт у графічному дизайні" 7 клас

Конспект уроку 
на тему:
"Шрифт у графічному дизайні"
Композиція "Монограма"
7 клас

Урок 18                                                               Дата___________ (7 клас)

Шрифт у графічному дизайні
Композиція «Монограма»
Мета:
· поглибити знання про дизайн, ознайомити учнів із особливостями шрифтів у графічному дизайні, ознайомити із видами шрифтів, навчити учнів зображувати монограму, навчити учнів враховувати стиль шрифту у дизайні;
· розвивати практичні навички зображення монограми, розвивати образно-просторове мислення, фантазію та уяву;
· виховувати естетичний смак.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки із зображенням шрифтів.

ХІД УРОКУ
           І. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
         Упродовж дня ми постійно стикаємося з поліграфічною продукцією. Це книжки, газети й журнали, різноманітні календарі, пакети з рекламою, поштові марки, гроші. Навіть на футболці чи бейсболці можна побачити текст. Також є афіші, вивіски, реклама на транспорті. Усе це форми графічного дизайну, основою якого є організація тексту, літер, символів і зображення з метою створення візуального образу або повідомлення.
На сьогоднішньому уроці ми детальніше познайомимося із шрифтами, їх видами та значенням.
Адже, основа сучасного графічного дизайну – шрифт. Шрифт – це літери, об'єднані одним стилем графічного накреслення.
Під рукою художника-дизайнера літери набувають форми й пропорцій, властивих тільки цьому шрифту. 


ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Тож для початку пригадаємо:
·  Що таке дизайн?(Буквально перекладається як «творчий задум», «план», «проект», «намір», «креслення», «конструкція»)
·  Назвіть, будь ласка, приклади графічного дизайну?(Журнали, газети, логотип, емблема, сайт)
·  Для чого потрібен дизайн?
ІІІ. Виклад нового матеріалу.
Ми сприймаємо не лише зміст слова, а й характер його написання. Шрифт, яким написане слово, створює певний настрій. Він може додати впевненості або урочистості, налаштувати ліричний лад, передати дух старовини. Літери й слова психологічно впливають на глядача, викликають у нього різні асоціації.
При виборі шрифту не варто повністю зважати на його естетичні переваги.
Чи відомо вам, що шрифти мають свій психологічний вплив?
Кожен шрифт по-іншому сприймається.
Довести?
Вдома відкрийте один з документів, з яким ви працювали заздалегідь, натисніть Ctrl+A і змініть шрифт на Times New Roman. Зачекайте хвилинку, зосередившись на сторінці, а потім змініть шрифт на Arial.
Що ви відчуваєте?
Здається, що весь тест сторінки став не таким формальним. Цю дію можна повторювати з різними шрифтами.
Для того щоб графічно виокремити елементи шрифтової композиції, використовують такі прийоми:
• відтіняють літери;
• використовують закруглені або прямі засічки;
• обводять літери по контуру;
• використовують «порожні» літери;
• пишуть літери тільки за допомогою об'ємної тіні.
Монограма – максимально стисла позначка перших літер імені та прізвища особи, іноді одного імені.
Монограми почали широко використовувати митці Німеччини в добу пізньої готики, бо в німецьких князівствах мав поширення звичай ставити позначки володаря на коштовні речі. Звичай визнавався і був підтриманий навіть офіційним судом, що тільки сприяло його популяризації. Традиція створення знаків володаря стала підґрунтям як для появи нових монограм, так і для виникнення екслібрису, особливого різновиду володарчого знаку на рукописній книзі чи друкарському виданні.
IV. Постановка навчального завдання.
Намалювати власну монограму враховуючи закони композиції та особливості значення шрифтів.
V. Керування практичною діяльністю учнів.
VI. Аналіз дитячих робіт.
VII. Підведення підсумків уроків.
- Діти, скажіть, будь ласка, що таке монограма?
- Що необхідно враховувати при створенні монограми?
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
IX. Прибирання робочого місця.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Шаблони для витинанки

Шаблони для витинанки Витинанки Віктора Співака

Факультатив "Прекрасне довкола нас. 5-7 класи"

«ПРЕКРАСНЕ ДОВКОЛА НАС. 5-7 КЛАСИ» (навчальна програма факультативного курсу з образотворчого мистецтва) Автор: Добей Ганна Миколаївна «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних   закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням   комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОН молоді та спорту України   (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Мета курсу – полягає в особистісному естетичному розвитку учнів, формуванні художньо-творчої свідомості, засвоєнні та поглибленні знань художньо–образними засобами мистецтва; вмінні учнів самостійно розв’язувати творчі завдання, поглиблювати знання про мистецтво малюнка, живопису, властивостей кольору, декоративного мистецтва, народного мистецтва рідного краю, звичаїв, обрядів.   Програма складається з трьох розділів – малюнок, живопис, декоративне мистецтво.   І. Розділ «Малюнок».   ...

Програма факультативів і курсів з художньо-естетичного напрямку

ПРОГРАМИ ФАКУЛЬТАТИВІВ ТА КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ З ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО НАПРЯМУ «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОНмолодьспорту України (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) Програма факультативу "Прекрасне довкола нас" Схвалено Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Протокол No1 від 24 червня 2016 р.) Програма факультативу "Прекрасне довкола нас"