Перейти до основного вмісту

Конспект уроку: "Архітектура міста" 7 клас

Конспект уроку 
на тему:
"Архітектура міста"
7 клас



Урок 7                                                                Дата___________ (7 клас)

Архітектура міста
Композиція «Вулиця міста»
Мета:
· ознайомити учнів із законом перекриття, поглибити знання учнів про архітектуру, поглибити знання про закони лінійної перспективи, поглибити знання учнів про масштабність в архітектурі, навчити учнів зображати фронтальні будинки враховуючи закони лінійної перспективи та масштабність, навчити учнів зображати різні архітектурні елементи по відношенню до будинку;
· розвивати практичні навички зображення будинку за допомогою лінійної перспективи, розвивати образно-просторове мислення, фантазію та уяву;
· виховувати естетичний смак.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки із зображенням будинків.

ХІД УРОКУ
           І. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
На минулому уроці, діти, ми навчилися створювати будинки за допомогою законів лінійної перспективи. На сьогоднішньому уроці ви також будете створювати вулицю, а для цього необхідно намалювати і дорогу, і алеї, і будинки і різні елементи.
           ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
· Що таке перспектива?
· Для чого вона необхідна?
ІІІ. Виклад нового матеріалу.
Для початку давайте пригадаємо все, що ви знаєте про лінійну перспективу та масштабність. (Учні перераховують закони лінійної перспективи та масштабності, особливості розміщення предметів на аркуші паперу, в залежності від віддаленості до лінії горизонту)
Для того, щоб правильно розмістити предмети необхідно враховувати закон перекриття. Предмети дальнього плану будуть розміщені за предметами переднього плану. Для кращого розуміння закону перекриття виконаємо вправу (На дошці розміщені різні за розміром предмети, учні повинні правильно розмістити предмети визначивши, який предмет повинен перекривати інший).
Починаємо малюнок з того, що проводимо лінію горизонту та намічаємо точну сходження. Далі необхідно намітити ширину дороги та прямокутниками намітити розміщення будинків, за необхідності залишити місце для алеї або тротуару.
Для того, щоб намалювати дорогу, після того як визначили її ширину, необхідно звести від цих двох точок лінії до точки сходження. Таким самим чином малюємо алею або тротуар.
Для того, щоб намалювати ліхтарі або дерева необхідно намітити їх висоту, далі від верхньої і нижньої точки звести лінії в точку сходження і в межах цих ліній намітити інші ліхтарі або дерева, що ближче до лінії горизонту будуть зменшуватись.
Давайте пригадаємо, як необхідно малювати фронтальний будинок враховуючи лінійну перспективу:
1.                     Малюємо передню сторону куба
2.                     Від кутів зводимо лінії в точку сходу
3.                     Намічаємо, де буде закінчуватися бокова частина куба
4.                     Проводимо паралельні до куба горизонтальні і вертикальні лінії в межах ліній, що йдуть у точку сходження
5.                     Намічаємо висоту вікон чи дверей вертикальною лінією, зводимо в точку сходження від верхівки на низу, і в межах цих ліній проводимо вертикальну лінію і це буде край ширини вікна або дверей
Зверніть увагу на те, що вікна знаходяться на одному рівні. І для того, щоб їх намалювати нам не потрібно малювати кожне вікно окремо. Спочатку необхідно намітити верх і низ вікна – це дві лінії, які йдуть у точку сходження. А вже потім намічаємо бокові частини вікон вертикальними лініями. Якщо вікон багато, то зверніть увагу, що чим далі від нас вікна, тим вони здаються меншими і відповідно ближче один до одного.
Також враховуйте закони композиції. Будинок не повинен бути занадто малий. Хоча можна і домалювати навколо будинку пейзаж, але акцент все одно повинен зберігатись на будинку. І будинок не повинен бути занадто великим, щоб йому не було «тісно» у форматі. Також розміщення будинку не повинно бути в стороні, або починатись із самого низу аркуша паперу.
І самостійно вибираєте вертикальний або горизонтальний формат. Враховуючи ширину або висоту формату. Ви знаєте, якщо будинок широкий необхідний горизонтальний формат, якщо високий – вертикальний.
Починаємо малюнок із лінії горизонту і намічаємо точку сходження. Потім намічаємо легенько олівцем квадратну або прямокутну форму будинку, малюємо бічну сторону враховуючи закони фронтальної композиції. Потім намічаємо дах, двері і вікна. Коли основна композиція намічена і все розміщено правильно, вимальовуємо деталі і витираємо лінії побудови. За бажанням можна розфарбувати малюнок.
IV. Постановка навчального завдання.
Намалювати вулицю враховуючи лінійну перспективу, масштабність, закон перекриття, закони композиції та етапи побудови.
V. Керування практичною діяльністю учнів.
VI. Аналіз дитячих робіт.
VII. Підведення підсумків уроків.
- Діти, скажіть, будь ласка, для чого необхідна перспектива?
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
IX. Прибирання робочого місця.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Шаблони для витинанки

Шаблони для витинанки Витинанки Віктора Співака

Факультатив "Прекрасне довкола нас. 5-7 класи"

«ПРЕКРАСНЕ ДОВКОЛА НАС. 5-7 КЛАСИ» (навчальна програма факультативного курсу з образотворчого мистецтва) Автор: Добей Ганна Миколаївна «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних   закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням   комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОН молоді та спорту України   (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Мета курсу – полягає в особистісному естетичному розвитку учнів, формуванні художньо-творчої свідомості, засвоєнні та поглибленні знань художньо–образними засобами мистецтва; вмінні учнів самостійно розв’язувати творчі завдання, поглиблювати знання про мистецтво малюнка, живопису, властивостей кольору, декоративного мистецтва, народного мистецтва рідного краю, звичаїв, обрядів.   Програма складається з трьох розділів – малюнок, живопис, декоративне мистецтво.   І. Розділ «Малюнок».   ...

Програма факультативів і курсів з художньо-естетичного напрямку

ПРОГРАМИ ФАКУЛЬТАТИВІВ ТА КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ З ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО НАПРЯМУ «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОНмолодьспорту України (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) Програма факультативу "Прекрасне довкола нас" Схвалено Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Протокол No1 від 24 червня 2016 р.) Програма факультативу "Прекрасне довкола нас"