Перейти до основного вмісту

Урок 4 кл. Фантастичні кораблі







Майстер-клас

Семінар для вчителів початкових класів
«РУХЛИВА НАОЧНІСТЬ
ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА»
Урок у 4 кл. на тему «Фантастичні кораблі»





З досвіду роботи
учителя образотворчого мистецтва
Брошеван Анни Вікторівни




Урок №_____                                                  Дата_____________ (4 клас)

Тема уроку: «Фантастичні кораблі»
Мета уроку:
формувати в учнів поняття про будову корабля, ознайомити з головними елементами корабля, навчити учнів відрізняти реальні та фантастичні кораблі, навчити малювати фантастичний корабель враховуючи особливості будови корабля, ознайомити з етапами побудови фантастичного корабля;
розвивати процес зорового сприймання, уваги, уявлення, відчуття композиції, підбору і гармонії елементів, координації рухів у процесі виконання малюнку;
виховувати в дітей естетичний та художній смак.
Тип уроку: урок практичної діяльності.
Основна образотворча проблема: композиція.
Інструменти та матеріали: папір, олівці, гумка, кольорові олівці.
Наочність та обладнання: Репродукції картин І.В. Айвазовського: «Чорноморський флот у Феодосії», «Огляд Чорноморського флоту», «Великий рейд в Кронштадті», «Бриг Меркурій атакований двома турецькими кораблями», «Вечір на морі», «Гурзуф», «Парусник», «Льодовиті гори в Антарктиді». Силуети кораблів. Картина Сальвадора Далі.


ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
- Добрий день, діти! Всі готові до уроку? А готові відправитися в подорож? Не хвилюйтеся, багато речей нам не потрібно. З собою ми візьмемо нашу фантазію, уяву та наполегливість. А також знання, які ми здобували на минулих уроках.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-         Діти, скажіть, будь ласка, а ви знаєте, що художники розуміють під словом «Марина»? (морський пейзаж)
-         А чи знаєте ви яка улюблена тема Іван Костянтинович Айвазовський? Що він любив зображувати? (Море і кораблі)
-         В яких фільмах ви бачили кораблі? («Пірати Карибського моря», «Синдбад», «Пірати»). І хто на них плавав? (Пірати)
Правильно діти, пірати плавали на кораблях в пошуках золота та скарбів. Буденне світське життя було чужим для таких людей. Пірати цінували свою свободу. Вони покоряли морські простори в пошуках пригод.
-         Але пірати були не єдиними хто покоряв морські простори. Чия це ще була справа? (Торгові кораблі, дослідники)
-         Якби дослідники не подорожували морем, чи змогли би ми знайти нові землі та материки? (Ні)
Першовідкривач має бути сміливою людиною. Вони вірили в те, в що крім них ніхто не вірив. І не зважаючи на це йшли до своєї мети. Мало хто міг наважитись на подорож до не звіданих земель, відправитись «на край землі», як говорила більшість людей.
Але щоб перетнути шлях через моря та океани їм потрібен був корабель. Без корабля вони не змогли би дістатись до нових земель. Тому саме на кораблі вони йшли до своєї мети.
ІІІ. Виклад нового матеріалу.
Хоч в чомусь цілі піратів та дослідників різнились. Та було у них і багато спільного. Всі ці люди були сміливими, вони виходили за рамки буденності в пошуках пригод. В пошуках шляху до своєї мрії.
Сьогодні ми з вами теж відчуємо себе шукачами пригод.
На сьогоднішньому уроці ми будемо малювати корабель, але корабель наший буде не звичайний, а фантастичний.
Для початку давайте визначимо чим звичайний корабель відрізняється від фантастичного. Погляньте, будь ласка, на картини Івана Костянтиновича Айвазовського.
Що зображено на даній картині?
Скільки ви нарахували кораблів на даній картині?
Які кольори переважають? Які почуття вони у вас викликають?
А тепер погляньте, будь ласка, на інший малюнок. Що тут зображено? (Силует корабля).
Хоч цей малюнок спрощений, тут відсутні деталі та світло-тінь, тобто малюнок виконаний за допомогою одного кольору, але ви все таки побачили в цьому зображенні корабель. Як ви його відрізнили від інших предметів?
Правильно діти, коли ми бачимо паруса та характерну основу корабля ми не можемо сплутати його ні з чим іншим. А також тут зображені лінії до яких кріпляться паруса, адже вони не можуть розміщатися хаотично.
Погляньте на зображення та скажіть, будь ласка, де парус більший зверху чи ближче до основи корабля?
Це все реальні кораблі, які ми можемо з вами побачити в морі. А ми з вами будемо сьогодні малювати фантастичні кораблі, яких в природі не існує. Але художник може все, коли в його руках олівець чи пензлик, він може створити навіть те, що в природі ще не існує.
Погляньте, будь ласка, на даний малюнок, що ви тут бачите? (Корабель  у якому замість вітрил метелики). Чи бачили ви в морі корабель у якого замість вітрил метелики? (Ні). А художник, коли малює фантастичний корабель зобразити метеликів замість справжніх вітрил? (Так).
Погляньте, будь ласка, на даний малюнок, що ви тут бачите? (Корабель з квітів).
Чи існують кораблі з квітів? (Ні). А художник може створити такий корабель? (Так). Отже, хоч в природі немає корабля із квітів, але фантастичний корабель ми можемо намалювати у формі квітів.
А з чого зроблений корабель на даному малюнку? (Бутерброди у формі парусника). А на іншому зображенні? (Корабель із фруктів).
Але не зважаючи на те, що вони зроблені із квітів, цукерок, фруктів та інших продуктів харчування, ми знаємо, що це корабель. Як ви його відрізнили від інших предметів?
Правильно, діти, тут також зберігається форма основи корабля та парусів, а також розміщення парусів таке саме, як і в справжнього парусника.
Навіть якщо ми поглянемо на такий малюнок, де парусник складається лише з двох листочків дерева, ми все одно бачимо в цьому зображенні корабель, адже листочки нам нагадують форму основи корабля та парус.
Погляньте, будь ласка, на даний малюнок, що тут зображено? (Корабель).
А чи можемо  для фантастичного корабля замінити справжні вітрила на ялинки? (Так).
А можна замінити тільки вітрила на іншу форму чи також і корпус корабля? (Так). Наприклад, зобразити паруса у формі кавуна, а основу корабля зробити фактурою зовнішньої частини кавуна.
IV. Постановка навчального завдання.
Закрийте, будь ласка, очі. Послухайте шум хвиль. Уявіть, що стоїте на березі моря. А перед вами корабель, на якому ви відправитесь у подорож, на зустріч своїй мрії.
Який це корабель за формою? Які у нього кольори? Що на ньому зображено?
У кожного є свої мрії і бажання, а тому і корабель у кожного свій.
Уявили свій неповторний, фантастичний корабель.
А тепер відкриваємо очі зображуємо його на аркуші паперу.
V. Керування практичною діяльністю учнів.
VI. Аналіз дитячих робіт.
VII. Підведення підсумків уроків.
Розкажіть, будь ласка, кожен про свій корабель.
Чому ви його зобразили саме таким? Куди ви на ньому відправитесь?
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
IX. Прибирання робочого місця.



Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Шаблони для витинанки

Шаблони для витинанки Витинанки Віктора Співака

Факультатив "Прекрасне довкола нас. 5-7 класи"

«ПРЕКРАСНЕ ДОВКОЛА НАС. 5-7 КЛАСИ» (навчальна програма факультативного курсу з образотворчого мистецтва) Автор: Добей Ганна Миколаївна «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних   закладах» (Протокол №4 від 20 жовтня 2011 року) за рішенням   комісії дисциплін художньо-естетичного циклу Науково-методичної Ради з питань освіти МОН молоді та спорту України   (лист ІІТЗО від 10.02.2012 року №14.1/12-Г-37) ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Мета курсу – полягає в особистісному естетичному розвитку учнів, формуванні художньо-творчої свідомості, засвоєнні та поглибленні знань художньо–образними засобами мистецтва; вмінні учнів самостійно розв’язувати творчі завдання, поглиблювати знання про мистецтво малюнка, живопису, властивостей кольору, декоративного мистецтва, народного мистецтва рідного краю, звичаїв, обрядів.   Програма складається з трьох розділів – малюнок, живопис, декоративне мистецтво.   І. Розділ «Малюнок».   Передбачає розвиток образно

Конспект уроку: "Екстер'єр" 7 клас

Конспект уроку  на тему: "Екстер'єр" 7 клас Урок 5                                                                Дата___________ (7 клас) Екстер’єр та його характеристика Композиція «Магазин» Мета : · поглибити знання про закони лінійної перспективи, ознайомити учнів із особливостями зображення стилю, навчити учнів зображати екстер’єр за законами лінійної перспективи, навчити учнів зображати екстер’єр враховуючи функційне призначення споруди, навчити учнів зображати екстер’єр враховуючи стиль ; · розвивати практичні навички зображення будинку за допомогою лінійної перспективи, розвивати образно - просторове мислення, фантазію та уяву ; · виховувати естетичний смак. Тип уроку : комбінований . Обладнання : малюнки із зображенням перспективи . ХІД УРОКУ            І. Організація уваги учнів , оголошення теми та мети уроку На минулих уроках ми навчились за законами лінійної перспективи створювали будинки. На сьогод