Аналіз твору мистецтва
П’єр Огюст Ренуар «Танці в Мулен де ла Галетт»
Автор
твору образотворчого мистецтва – П’єр Огюст Ренуар.
Назва
твору «Танці в Мулен де ла Гелетт».
Рік написання
твору – 1876 рік.
Вид образотворчого мистецтва: живопис (станковий).
Жанр образотворчого мистецтва: побутовий.
Напрям мистецтва: імпресіонізм.
Техніка виконання: живописна (техніка малювання олійними
фарбами).
Матеріали: олійна фарба, полотно.
Відомості про художника.
П’єр Огюст Ренуар французький художник, імпресіоніст. Про
митця говорили, що він за все своє життя не написав жодної сумної картини.
Засоби виразності твору.
Кольорова гама холодна та дещо темна, приглушені кольори
з яскравими, контрастними акцентами сонячного світла. На передньому плані
детально промальовані люди: дві жінки, можливо донька (сидить на лавці) з мамою
(стоїть біля неї), та молоді чоловіки біля них, які сидять на стільцях.
Художник передав їхні емоції та настрій: вони веселі, спокійні, життєрадісні,
насолоджуються приємним проведенням часу разом, жваво спілкуються. На
середньому плані танцюють пари чоловіків та жінок, хлопців та дівчат.
Ідея та сюжет.
Головна ідея твору показати невимушений, святковий побут
людей, які жили у Франції того часу. На картині зображено радісну атмосферу
танців під відкритим небом у Мулен де ла Галетт. Художник прагнув передати
дозвілля людей, у вихідний день вони зібралися, щоб танцювати, спілкуватися,
насолоджуватися життям не зважаючи на соціальний статус.
Емоційне навантаження твору та власне ставлення.
Люди на картині веселі та життєрадісні, художник так
майстерно це передав, що ці самі емоції відчуваються при спогляданні картини.
Ніби чується їхній сміх та гомін розмов, французька музика. Згадуються літні
святкові дні проведені з приємною компанією, тепле сонце, прохолодний вітер,
музика, сміх – святкова атмосфера.
Цікаві факти.
Існує два варіанти картини зі схожою тематикою, але дещо
меншого розміру.
Імпресіонізм походить від французького слова Impressio і перекладається як «враження». Вперше термін використав
журналіст описуючи картину художника Клода Моне «Враження. Схід сонця», і
вживався як образливе слово. Згодом публіка достойно оцінила напрям мистецтва,
яким захоплюються і сьогодні.
Методичний коментар:
1.
Мотивація
навчальної діяльності
Як колір впливає
на настрій людини?
Яка кольорова
гама переважає на полотні та який настрій викликає?
2.
Під
час вивчення нового матеріалу
Аналіз лінійної перспективи («Запитання-відповідь»):
Повторення поняття перспектива (це сукупність правил побудови предметів на площині відповідно до змін
їхньої величини, обрисів, чіткості, в залежності від віддалення точки
спостереження) та лінійна перспектива (це
спосіб зображення предметів з урахуванням уявної зміни їхньої величини в
залежності від віддалення точки спостереження).
Як змінюється розмір людей? Чим ближче до лінії
горизонту, тим вони стають меншими. Люди на передньому плані більші за
розміром, порівняно із людьми на середньому плані, а люди на дальньому плані
найменшого розміру і майже зливаються.
Чи враховано метод загородження? Так, предмети, які на
передньому (ближньому) плані перекривають ті, які на задньому (дпльньому)
плані.
Аналіз повітряної перспективи («Запитання-відповідь»):
Повторення поняття повітряна перспектива (це спосіб
зображення простору, з урахуванням впливу повітря, яке розділяє глядача з
натурою).
Чим
відрізняється колір на передньому (ближньому) плані та задньому (дальньому)
плані? На передньому плані кольори більш контрастні, насичені та
яскраві, чим ближче до лінії горизонту, тим кольори стають більш тьмяні,
споріднені, відсутній контраст і кольори набувають холодних синіх та блакитних
відтінків.
3.
Аналіз
кольорової гами (підготовча вправа):
Аналіз теплих та
холодних кольорів, контрастних та споріднених кольорів, насичених та тьмяних.
Намалювати 3-5
кольорових плям одягу на передньому плані та 3-5 кольорових плям на задньому
плані. Намалювати декілька кольорових плям одягу, на який падає сонячне світло
та на який падає тінь від дерева. Проаналізувати та підвести підсумки.
4.
Міжпредменті
зв’язки.
Історія України.
Якби ви не знали рік написання картини, то який би рік назвали? Чому? (одяг,
аксесуари, зачіски, дозвілля людей).
Географія. Яке
місто вам спадає на думку при перегляді картини? Чому? Дивлячись на ліхтарі та
дерева згадується Одеса, і там також тепло.
Музичне
мистецтво. Який музичний твір, на вашу думку, є суголосним даному твору
образотворчого мистецтва? Наприклад, французький шансон.
Зарубіжна література.
З яким літературним твором у вас асоціюється картина? Чому? Наприклад, Дж.
Остін «Гордість та упередження», мама з донькою на картині нагадують Елізабет
та міс Беннет. Або «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого, який хоче видати свою
доньку заміж, щоб стати дворянином.
5.
Взаємодія
із нейромережею.
На сайті На урок
за допомогою «Чат із видатним діячем» «поспілкуватися» з автором.
Варіанти
додаткових завдань:
-
за допомогою Scribble Diffusion намалювати ескіз або схематичне зображення картини, щоб побачити як
картину «бачить» штучний інтелект;
-
згенерувати зображення за допомогою Lexica.art або Leonardo.ai., щоб побачити як картину, епоху, манеру письма
художника «бачить» штучний інтелект;
-
за
допомогою ChatGPT
підібрати музичну композицію та/або літературний твір.
6.
Домашнє
завдання
Варіант 1. Написати твір-роздум про те, що відбувалося
до, під час або після зображених подій на картині. Або об’єднавшись у групи
зобразити події записавши відео та продемонструвавши на уроці.
Варіант 2. У техніці пуантилізм (наприклад, за допомогою
ватних паличок) створити пейзаж у сонячний день.
Коментарі
Дописати коментар